torsdag 4. januar 2024

Regnbuesett

 



Siden jeg ikke lenger kan strikke noe særlig må jeg finne på andre ting å lage med alt sokkegarnet jeg har. Denne gangen ble det en lue, ett pannebånd med knute i panna, samt to par med pulsvanter i forskjellig lengde

Mønster:
Lue (med modifikasjoner)
Pulsvanter
Heklekrok 3,5 mm
Totalvekt: 
Lue: 74 gram
Pannebånd: 25 gram
Pulsvanter korte: 35 gram
Pulsvanter lange: 44 gram
Garn: Ukjent sokkegarn


Note to self:
Lue: Jeg fulgte ikke mønsteret 100%. Jeg benyttet økningene i kronen, utvidet til 120 masker før jeg begynte å hekle rundt. Avsluttet med SCBLO rib som kan brettes slik at ørene får ekstra varme. Fulgte heller ikke mønsteret på lengden, men prøvde litt underveis. Laget den lang nok til å få en slouch look.

Pulsvanter: De korte pulsvantene er laget etter mønsteret. De lange pulsvantene har 10 ekstra runder før økningene begynner. Sokkegarnet jeg har benyttet her er nok også noe tynnere enn annet sokkegarn, så må muligens beregne noe mer garn om de skal forlenges.

Pannebånd: Heklet i SCBLO rib (20 masker) med en knute i pannen. Denne lages ved å brette båndet i to og sy sammen delene lagvis som vist her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar